Senaste kapitlet

Jag springer och springer men Omar hinner ikapp med sin moppe.
Han stannar mitt framför mig och slirar nästan iväg med sin moppe.

" Sabrina vafan har du gjort?! Är du helt galen?!" Skriker han oroligt.

" Nej jag är inte galen! Jag är bara en em! Precis som du sa." Fräser jag ut.
-------------------------------------
Sabrinas perspektiv:
Jag kan inte förstå vad som händer mig. Hur kan jag låta en kille såra mig så mycket? Och är han ens värd det? Är det ens värt att skära sig för en person?
Men en sak vet jag, jag tänker inte låta honom få ner mig. Jag ska vara stark som jag är.
Jag kanske låter för självsäker men man måste tänka så om man vill fortsätta framåt.

"Sabrina det var verkligen inte meningen att kalla dig så" sa Omar och kom fram till mig.

"Jag borde aldrig gett chansen att gå ut med mig din idiotiska bortskämda kändis som borde skaffa allvarlig hjälp" säger jag kaxigt och börjar gå.

"Sabrina gå inte!" Skriker han och springer efter mig.

Han ställde sig framför mig och tittar sakta uppför min arm och sedan på mitt ansikte.

"Sabrina jag gillar dig väldigt mycket, jag har aldrig gillat en tjej såhär som jag gillar dig" sa han med en tårögda ögon.

Först säger han att jag är en hora och sen säger han att han gillar mig?
Idiot jävel.
Hur kunde jag ens kyssa honom.

"Du är den ända tjejen jag kämpat för i mitt liv, och jag tänker fortsätta med det" sa han och tittar djupt in i mina ögon.

"Omar om du verkligen gillar mig som du säger. Låt mig vara." Sa jag seriöst och började gå igen.

Den här gången fortsatte inte Omar efter mig. Han lät mig gå.
Det känns bra men ändå att jag inte får hans uppmärksamhet.

Jag tittar bakåt och Omar står bara där och tittar på mig. Han ser helt förkrossad ut.

Jag tittar fram igen och börjar gå hem.
När jag kommer hem så ser jag att min glass har smält. Den som var så god.
Jag går in i badrummet och tvättar mitt ansikte, jag ser helt förstörd ut.
Mina påsar är hur stora som helst och mina ögon är helt nere.

* mobilen ringer*

Jag går till hallen och svarar mobilen.

"Hallå" sa jag hest.

"Tjaaaa Sabbe vill du hänga med till rix fm festivalen med oss?" Sa Anna i telefonen.

"Ehh jag vet inte" sa jag som svar.

"Men kom igen! Vi har typ inte träffats på länge och jag vill träffa dig" sa hon.

"Okej då. När ska vi träffas?" Sa jag med en gladare röst.

"Jag kommer så snabbt jag kan till dig, är där om 10 minuter" sa hon och la på.


Fan jag måste fixa mig! Jag springer upp till rum och börjar att leta kläder.
Jag väljer jeans och en långärmad svart stickad tröja för att dölja mitt sår.
Jag tittar på det och jag ryser över hela kroppen.
Jag sätter på mig kläderna snabbt och sedan sminkar jag mig lätt.
Jag springer ner och plockar undan glassen och alla näsdukar som låg på golvet.
Precis när jag blivit klar så plingar det på.
Jag springer mot dörren och öppnar.

"Tjenare" sa jag andfått.

"Tja, ska vi gå?" Frågar Anna.

"Javisst" sa jag och gick ut.

"Vad har du gjort dem här dagarna då?" Frågade Anna och log.

"Du vill inte veta" sa jag och suckade.

"Men sluta nu blir jag nyfiken" sa hon och puttar mig lätt.

" okej.." Suckar jag och börjar att berätta allt om det där med Omar.

Fast jag sa inget om att jag skärde mig.

" Shiit va du har haft fullt upp då... Men asså du ser ju du hade ju rätt , Alla kändisar är såhär." Säger hon och kramar mig.

Vi hörde vår station i högtalarna och gick av bussen.
Vi gick mot Kungsträdgården och festivalen.

Plötsligt känner jag att jag går på någon och när jag kollar upp så ser jag-


Hoppas ni gillar kapitelt! Dela och kommentera gärna! Förlåt för att det kom ut sent har åkt till Lisa och då hade jag inget internet. // Gabriella

11 kommentarer

Johanna

11 Aug 2013 23:17

Såååå bra!! Kan ni inte lägga upp 2 om dagen om ni hinner? 😃 Älskar den!

Svar: Tack <3 Men tyvärr hinner vi inte att lägga upp 2 om dagen, vi hinner knappt med 1 :(
The Fooo Novell

Linn

11 Aug 2013 23:25

Skitbra!!! Längtar till nästa:)

Svar: :3
The Fooo Novell

Emmy

11 Aug 2013 23:42

Nej det får inte ta slut än! Jag vill ju läsa meeeeer!!!😩😩

Svar: Det kommer!
The Fooo Novell

Anonym

11 Aug 2013 23:52

Awesome!!' Hoppas att nästa kommer ut snart

Svar: aa det kommer smart :)
The Fooo Novell

Kita

11 Aug 2013 23:55

Håller med Johanna! Skulle bli super kul om det kom 2 kapitel om dagen ❤

Svar: Nej vi hinner inte med det, så snälla kan ni respektera det
The Fooo Novell

Anonym

12 Aug 2013 00:42

Den är så bra!

Svar: Tack :)
The Fooo Novell

Elin

12 Aug 2013 15:32

As bra :) <3 Känner du och Lisa varandra sen innan? ;)

Svar: Aa
The Fooo Novell

ledsen:(

13 Aug 2013 01:53

vad hände med kapitel 13?! jag som hade längtat så!:( ahja hoppas det kommer upp imorgon

Svar: Den kommer snart!
The Fooo Novell

ledsen igen

13 Aug 2013 01:54

JAG MENADE IDAG*** mycke kärlek till er:)

Svar: Kärlek tillbaka :)
The Fooo Novell

Anonym

15 Aug 2013 23:12

Var är kapitel 13 finns bara 12 och 14 men ingen 13 :(

Svar: 13 ska finnas...
The Fooo Novell

Sandmanen

16 Aug 2013 16:54

As bra blogg/ noveller

Svar: Tack :D
The Fooo Novell

Kommentera

Publiceras ej