Senaste kapitlet
Han hade med sig choklad och blommor med sig i handen. Han blev helt röd om ansiktet.
-------------------------------------
Jag tittade på Felix för att se han reaktion. Han käkar var spända och hans blick var på Adam. Jag tittade på Adam igen och han såg livrädd ut.
"Vad är det som händer?" Frågade Linnéa med en hes röst. Alla tittade på henne sedan tillbaka till där vi tittade innan.
"Vad fan gör du här med choklad och blommor?!" Skrek Felix och tog ett steg fram medan Adam tog ett steg bakåt.
"Ta det lugnt" sa jag med en lugnande röst och tog tag Felix arm och drog bak honom bredvid mig.
Felix fortsatte titta på Adam med en kall blick.
"Jag ska nog gå" sa Adam med en darrig röst och gick.
Felix gick fram och stängde dörren.
Linnéa stod och tittade på oss med stora ögon.
"Jag ska gå titta på TV" sa Linnéa och lämna oss ensamma i hallen.
Jag tittade på Felix och tog tag i hans hand och ledde honom till rummet så att vi kunde prata ifred.
Jag stängde dörren och tittade på honom.
"Varför tog han med sig blommor och choklad?" sa han med en besviken röst och satte sig på dem stökiga sängen.
"Jag vet inte" sa jag och satte mig bredvid honom.
"Känner du honom?" Frågade han med en krasslig röst.
"Ja, han går i min klass" sa jag och tittade på Felix. Han satt helt tyst och rörde sig inte.
"Titta Felix. Jag gillar inte honom och det fins inget emellan oss och den ända för mig är du" sa jag noggrant så att han skulle höra varenda ord jag sa.
"Jag tror dig, men ifall han kommer nära dig igen så kommer jag slå skiten ur honom" sa han bestämt. Jag fnittrade och tittade djupt in i hans ögon. Han tog min ena hand och höll den. Jag tog min lediga han och klappa honom försiktigt på kinden.
"Jag vill inte förlora dig" sa han långsamt och svagt. Jag satt mig närmare honom och kramade honom.
"Du kommer aldrig förlora mig" viskade jag in i hans öra. Han släppte mig och tittade in i mina ögon. Han gick närmare och närmare så att jag skulle ramla på rygg. Sedan låg han över mig. Vi var tätt intill varann, våra läppar möttes.
"Skulle du med..." Både jag och Felix ställde oss upp för att se vem som kom in i rummet. Mamma stod i dörröppningen med munnen öppen. Jag tittade på Felix och han hade redan ställt sig upp och han var helt rosa i ansiktet. Jag ställde mig bredvid Felix och väntade på att mamma skulle säga nåt.
"Förlåt för min reaktion, har aldrig sett Niki göra nåt sådant" sa mamma och gick ur rummet. Jag tittade på Felix och var helt röd om kinderna.
"Inget att skämmas för" sa Felix och kramade mig.
"Om du vill kan vi dra till TC" sa han och log brett.
"Visst" sa jag och började gå mot hallen.
Vi satt på oss skorna snabbt för att slippa en pinsam stund med min mamma.
"Vill du åka motorcykel dit?" Frågade Felix mig och gick och satte sig på fordonet.
"Okej" sa jag och satte mig bakom honom. Jag tog på mig hjälmen han gav mig sedan höll jag Felix runt midjan. Han gasade sedan började vi åka. Som vanligt ökade farten. Jag älskar den här känslan när jag åker motorcykel , jag känner mig fri.
Efter några minuter var vi framme i TC. Jag släppte Felix och tog av mig hjälmen. Jag gick av motorcykeln och kramade Felix som redan hade gått av. Jag släppte honom så att kunde gå och låsa fordonet.
Jag stod och väntade på Felix medan. Plötsligt kom någon bak ifrån och täckte mina ögon.
"Aaaaa! Vem är det?!" Skrek jag. Jag kände att det var en lång person men jag vet inte vem.
"Gissa!" Sa någon med en tillgjord mörk röst.
"Jag vet inte!" Skrek jag i panik. Personen släppte mig och tittade bakåt för att se vem det är. Det var Oscar E, det var en lättnad. Bakom honom var Omar och Oscar M.
"Hej!" Sa båda Oscars glatt till mig och Felix. Omar stod fortfarande bakom och tittade åt ett annat håll.
"Hej bros!" Sa Felix och gjorde brofist med båda Oscars.
"Vad ska ni göra nu?" frågade Oscar E oss.
"Vi vet inte riktigt" sa jag och tittade på Felix för att vara säker.
"Vill ni göra nåt med oss?" Frågade Felix dem glatt.
"Ja självklart" sa Oscar M med en fånig röst som fick oss alla att skratta.
"Tja" sa Omar och ställde sig bredvid mig. Felix tog snabbt sin arm över min axel och drog mig nära honom.
"Kan vi äta nåt? Är hungrig" sa jag lite mindre glatt.
"Ska vi äta på donken?" Frågade Oscar E.
"Ja" sa jag och Felix samtidigt, vi båda log mot varandra. Vi alla började gå till den närmaste donken.
"Vänta vänta!" Sa Oscar M och böjde sig ner för att knyta skon.
"OMG FELIX ÄR DÄR!" Hörde man några tjejer skrika bakom våran rygg. Jag vände mig för att se vilka de var. Det var ungefär 10 tjejer som sprang mot oss. Alla tjejer puttades för att få ta ett foto med killarna. Jag blev knuffad bakåt så att jag tappade bort Felix. Jag var utanför den stora klungan, jag försökte gå in men det var omöjligt.
Jag stod och tittade på hur alla tjejer knuffades i armarna i kors. Jag visste inte vad jag skulle göra. Tillslut gick jag vidare dit vi skulle gå innan vi blev avbrutna tänkte jag för mig själv. Jag kände hur mina käkar var spända av all ilska och avundsjuka på tjejerna som var med Felix och inte jag.

Sprid vidare till fanpages och foooers om denna novell!!! Och förlåt ifall kapitlet inte blev så lång, har inte haft så mycket tid på mig. Puss

3 kommentarer

Anonym

29 May 2013 15:29

Grym!!

Svar: Tack :)
The Fooo

Olivia

30 May 2013 20:32

När kommer nästa kapitel? ?? Den är verkligen as bra!!!♡

Olivia

30 May 2013 22:20

VART ÄR KAPITEL 9??? JAG HÅLLER FAKTIST PÅ ATT DÖ HÄR!!?? SNÄLLA JALLA

Svar: Den har typ kommit upp för en timme sen.....
The Fooo

Kommentera

Publiceras ej