Senaste kapitel:
 
Vi gick in i Omars rum och man ser Niki och han sova tillsammans. 
Jag tittade på Felix och han såg ledsen och arg ut. 
" Niki!!" Skrek han .
 
--------------------------------------------------------
 
Nikis perspektiv: 
 
Jag vaknade med ett ryck av att nån ropade på mig. Jag hoppar till o sätter mig snabbt upp.
 
"VA!?"  Skriker jag förvirrat och tittar mig omkring. 
 
" Hur kunde du göra nåt sånt här mig 
Mig?" Säger Felix med gråt i halsen 
 
"Va vad menar du?" Säger jag med en sömnig röst
 
" Men spela inte oskyldig det syns ju att ni har legat med varandra!?!" Säger han argt.
 
Plötsligt börjar jag fnissa. Alla stirrar på mig förvirrat. 
 
" Felix tror du att vi har legat med varann?" Säger jag och flinar 
 
" vaddå? Har ni inte det?" Säger har förvirrat.
 
" haha nej?!" Säger plötsligt Omar 
 
" Felix vi gick hit och titta på film och så somnade jag. 
Jag skulle aldrig göra nåt sånt mot dig.." Jag avbryter mig själv.
 
" vaaaa, vaddå göra nåt sånt mot mig? Gillar du fortfarande mig?" Säger han med lite hopp i rösten.
 
" Niki vad menar du?!  Gillar du fortfarande Felix?! Säger Nu Omar sårat.
 
" va Ehm... A-asså j-jag vet inte.. Vänta lite e-eh" stammar jag 
 
" vänta är det bara jag eller börjar det här rummet bli lite mörkare?" Säger jag förvirrat.
 
" va? NIKI försöker du byta samtalsämne här eller?! " säger Omar irriterat.
 
Sen det sista jag minns är att allt blir svart.
 
 
Oscars perspektiv:
 Både Ogge och jag står och stirrar på  Omar och Felix som står över Niki nu och frågar massa frågor. 
 
Felix trodde tydligen  att Omar och Niki hade legat med varann men det hade dom inte och så plötsligt så råkar Niki säga att hon aldrig skulle göra nåt sånt mot Felix så Omar blir ledsen och tror att Niki fortfarande gillar Felix.
 Det är värsta dramat i rummet. Ogge och jag är helt förvirrade. 
 
Men plötsligt  säger hon:
 
" vänta är det bara jag eller börjar det här rummet bli lite mörkare?" 
 
Sen plötsligt så faller hon bara ihop på sängen. 
 
NIKI!! Skriker Omar och springer fram till sängen.
 
Jag tittar på Felix han har inte rört sig ett dugg. Han bara står där. Helt chockad. 
Sen vaknar han till ruskar på huvet och springer fram. 
 
Plötsligt börjar han gråta . 
Jag blir helt förvånad jag har nästan aldrig sett Felix gråta.
 
" Niki hallå?! Du måste vakna nu!!" Snyftar han. 
 
" Vi  går  och ringer 112, kom Ogge. säger jag och  drar i hans arm. 
Han följer snabbt efter.
 
Efter en 15 min så hör jag  sirenerna från ambulans bilen.
 
Nikis perspektiv: 
 
Jag vaknar plötsligt upp i ett vitt rum. Det ända jag ser är Felix som snyftar  och Omar som har somnat.
 
" vafan är jag?!" Säger jag och ställer mig hastigt upp. 
 
" aah" säger jag.
 jag känner hur hela mitt huvud snurrar. Jag sätter mig ner istället.
 
" Niki!!  D-du har vaknat! " säger Felix snabbt och springer fram till sängen.
 
" ja var är jag?" Säger jag och tittar runt i rummet.
 
" På sjukhuset, du svimmade." Säger han nu lite lugnare. 
 
" aha...." Säger jag lite förvirrat.
 
Plötsligt går han fram till mig och kysser mina läppar försiktigt. 
Jag låter honom och kysser tillbaka.
Jag känner som små fjärilar i magen. 
Jag hade  saknat Felix kyssar. 
  
" Niki, jag gillar dig  fortfarande." säger han lite tyst. 
 
" Jag gillar dig oxå " säger jag och ler lite.
 
Plötsligt hör man nån i bakgrunden. 
 
" Så du var bara ihop med mig för att göra Felix  avundsjuk eller?" Hör man Omar säga sårat.
 
" Nej asså kolla, Omar. Ehm , Felix kan jag och Omar prata lite privat?" Säger jag lite nervöst.
 
" visst " säger han lungt och går ut.
 
" Kolla Omar, Jag trodde att jag hade kommit över Felix och att jag gillade dig och det gör jag. Men jag tror att jag bara gillar dig som vän. 
Omar jag är jätte ledsen om jag har sårat dig nu... Jag vill verkligen inte det." Säger jag så lungt som jag kan.
 
Jag ser att Han blir mer och mer ledsen.. 
 
" Ja det finns inget annat jag kan Göra än att stötta dig i det här om Felix är den som gör dig lycklig..." Säger han med en lite darrig röst
 
Jag blir förvånad över hans svar. 
 
" tack,  du förstår inte hur mkt det betyder för mig att du  fortfarande vill vara min vän..." Säger jag med lite gråt i halsen och ler.
 
Plötsligt ställer jag mig upp och kramar till honom.. Länge
 
Det känns skönt att alla är sams nu. 
 
Omars perspektiv: 
 
Den kramen som bara Niki kan ge, den får mig att faktiskt  inte vara så ledsen över att hon gjorde slut.
 
Felix perspektiv:
 
Det känns skönt att ha Niki tillbaka, det kändes töntigt och själviskt att göra henne avundsjuk med mening.
 
Plötsligt säger Ogge:
 
Puh , shit va mycket drama det har varit denna vecka.
 
Jag och Oscar börjar att skratta.
Ogge står där och flinar.
 
Hoppas ni gillade kapitlet. Kom inte riktigt på vad jag skulle skriva. 
btw jag är bortrest så jag har inte så jätte mkt tid för att skriva så det är drf jag lägger ut kapitlet lite tidigare  Men sprid det här vidare och hoppas ni gillade det :) <3 // lisa 

4 kommentarer

Elin

06 Jul 2013 19:43

Så bra, älskar drama! Längtar redan tills nästa :D

Svar: Tack! Va kul att du gillar kapitlet :D <3
The Fooo Novell "Between us"

Fanny

06 Jul 2013 20:13

Grymt som vanligt :)))

Svar: Haha tack! ;D //lisa <3
The Fooo Novell "Between us"

frida

07 Jul 2013 16:17

bra

Linda

07 Jul 2013 20:47

Du är bäst på att skriva <3

Svar: Tack <3
The Fooo Novell "Between us"

Kommentera

Publiceras ej