Senaste kapitlet: Vi kom hem till honom och jag plåstrade om hans hand som var lite blodig efter slaget. " Du..," började han och tittade allvarligt på mig.
 
-------------------------------------------------------Stephanies perspektiv:
 
 
" Du..," började han och tittade allvarligt på mig.
" mm" sa jag lite okoncentrerat.
 
" Ehm... Tyckte du om när Han Christian kysste dig?.." Frågade han lite generat.
 
 
" Men är du helt sjuk i huvet eller?! Klart jag inte gjorde han va min barndomskompis!! Jag kan inte fatta att du inte litar på mig!!" Skriker jag och ställer mig upp och går mot dörren.
 
Plötsligt känner jag att nån håller fast mig.
 
" Nej gå inte, Förlåt, jag vet inte varför jag oroade mig... Förlåt... Förlåter du mig?" Säger han lungt.
 
Jag blir tyst en stund.
 
" Okej...." Säger jag och jag slappnar av och sätter mig ner igen. Han ler och kysser mig kind.
 
 
" Vrf började du gråta när vi gick?" Sa han.
" Jag vet inte asså jag orkar inte att alla ska bråka om mig..." Sa jag och kände gråten i halsen igen.
Han började att le Jag gav honom en förvånad blick.
" Det är för att du är så fin.." Sa han och började kyssa mig passionerat. Vi slutade med att hångla.
 
Efter en stund backade jag lite för att andas lite. Han gav en litet flin.
 
Oscars perspektiv:
 
 
" Du kan inte vi gå och bowla? Haha jag blev plötsligt sugen på att gå o bowla... Har aldrig gjort de-"
 
" Vänta har du ALDRIG bowlat?!handskar  häpet. " Haha nej..." Sa hon lite generat.
 
" Men är det lungt om jag ringer din brorsa och killarna och frågar om dom vill följa med? Frågade jag.
 
" Okej! "hon  glatt.
 
Felix perspektiv: Jag har funderat och jag ska inte försöka få Steffi längre, det är för taskigt, jag ser hur Oscar kollar på henne, Jag har aldrig sett honom kolla på nån sådär, nånsin.
 
Bip bip *sms* Jag tar upp mobilen och läser:
 
Oscar: Bowling?
 
Omar: Suure!
 
Ogge: ok! Stephanie oxå eller?
 
Det står på skärmen Oscar is typing.....
 
Oscar: Ja :)
 
mitt hjärta hoppar till , hon kommer vara där, Stephanie, med sitt gyllenbruna hår och gröna ögon, och hennes fina leende när hon är generad... Sluta Felix!!! Jag får inte bli kär! Jag har faktikst kommit över henne nu hon är Oscars pojkvän punkt slut!
 
Tills slut smsar jag : Felix : jag kommer oxå...
 
Ogges perspektiv: Vi har precis spelat färdigt bowlingen. Oscar och Stephanie gullade äckligt mycket.
Eftersom hon aldrig hadbowlat  förut så stod han bakom henne hållde i hennes arm och visade henne, precis som i såna filmer.
Omar vann iallafall med 400 poäng.
Jag kom 2:a och Oscar kom 3:a.
 
När vi drog hem följde Stephanie med mig hem och alla andra gick skilda vägar hem.
 
Vi stod på busshållplatsen.
 
" Du vi har ju inte hängt så mycket, Och jag vet att jag inte har varit världens bästa brorsa till dig... Oscar berättade att ditt ex va otrogen mot dig och -"
 
" Berättade han till dig?!" Avbröt hon mig argt. "  
 
"Ja.... Men han skämdes över det, men det jag försöker att säga att jag är ledsen över att jag aldrig var där för att stötta dig som en brorsa ska göra mot en när du var i Frankrike och jag är ledsen över det.... Men om du vill så kan vi gå på Bio?" Frågade jag allvarligt sen flinade lite.
 
Plötsligt började hon att skratta.
 
" Sa du allt det där bara för att fråga om vi skulle dra och kolla på bio?" Garvade hon.
 
" haha nej men jag ville oxå säga det oxå..." Skrattade jag. Hon gav mig en kram och så gick vi mot Sergels torg.
 
Vi bestämde oss för att kolla på Scary Movie 5.
 
 
               Oscars perspektiv:
 
 
Jag och en tjej hade precis gått på bio.  
 
Jag var faktiskt inte otrogen mot Stephanie eftersom att jag " gjorde" ju ingenting med henne.
Men efter bion så stod vi och kollade på varann en stund. Hon va ändå ganska fin.
 
Plötsligt så gick jag fram till henne och gav henne en kyss..
 
Vad gör jag? Det här är så fel! Men känns ändå rätt!
 Sen backar jag och ger henne en kram och säger hejdå.
Plötsligt ser jag Stephanie bredvid.  
 
Hon säger inget, hon Går bara därifrån.
 
Shit, shit, shit.
Jag springer och tar tag I hennes arm.
 
Stephanie's perspektiv:
 
Jag skulle gå på toa innan filmen och så ser jag Oscar kyssa en tjej! Kan inte fatta att ännu en kille har varit otrogen mot mig!!
Fuck asså är så jävla sur!!
 
Plötsligt känner jag hur nån griper tag i min arm och håller kvar mig.
 
" Släpp mig!!!" Skriker jag mot Oscar.
 
" Nej... Låt mig få förklara!" Sa han snabbt.
 
Jag ville höra vilken ursäkt han hade så jag stannade.
 
" Okej jag gick runt lite i stan och då så kom det fram en tjej och berättade att hon var en Foooer och att hennes livs dröm var typ att få en kyss av mig.. " sa han allvarligt.
 
" Så du är inte otrogen mot mig? Och du gillade inte kyssen?" Frågade jag.
 
Oscars perspektiv:
 
" Så du är inte otrogen mot mig? Och du gillade inte kyssen?" Frågade hon.
" Nej." Ljög jag.
 
" vad gör du här?" Frågade jag.
" Jag är på bio med Ogge." Sa hon. Hon hade lugnat sig en stund. " Okej men jag måste hem nu men vi ses!" Sa jag och kysste henne snabbt på munnen och gick. Vad fan håller jag på med? Först så är jag otrogen mot henne sen så ljuger jag mot henne och ÅÅÅH vad är det med mig? Förut var hon den ända jag kunde tänka på sen så nu vet jag inte...
 
 
 
 
 
Tjo alla sorry att kapitlet blev försenad men Gabriella är upptagen idag så vi "bytte" dag att skriva kapitel så jag skriver idag igen och så skriver hon imorrn hoppas ni gillade det sprid detta och kommentera vad ni tyckte puss ❤📱👋🎧😇 //lisa

6 kommentarer

Gabii

20 Jul 2013 23:37

Omg
Helt underbara
<3
Älskar dem :)

Svar: :*
The Fooo Novell

Sofia

20 Jul 2013 23:44

Det är en bra novell men måste de verkligen hångla konstant? Haha, varför inte bara en fjärilskyss eller bara en kyss på kinden?

Svar: Haha det gör dom inte.... Men lite romans får man tåla.. Haha
The Fooo Novell

Elin

20 Jul 2013 23:45

Jätte bra, ÄLSKAR drama!!! :)

Svar: Tack 😘
The Fooo Novell

Vazira

21 Jul 2013 00:23

OMG jag får en jätte konstig känsla när jag läser n.r de typ kysser varandra så pirrar det typ i min mage fast det inte är jag som upplever det haha 😂 men ändå skit bra kapitel men asså Gud Oscar hur kan han göra något sånt 😱😱😱 asså oohhhh vill ha meeeer kapitel 😱😱😱😱❤❤❤😘😘😭😭😭 nuuuu😱😱😱😱😱

Svar: Haha aa händer för mig oxå när jag läser noveller 😂📱 ❤
The Fooo Novell

frida

21 Jul 2013 14:12

när kommer nästa kapitel? as bra ❤

Svar: Tack idag tror jag ❤😊 //lisa
The Fooo Novell

Felicia

21 Jul 2013 16:26

Hejsan! 😊
Jag hittade denna novellen innan. 👍Och jag måste bara säga att det e den bästa the fooo novellen jag har läst.👍✌👌💕 Och jag längtar tills nästa kapitel! Som kommer idag?! 😎😍

Undrar om Oscar och Stephanie löser allt eller om Stephanie blir tsm med Felix 😉💕

Kram🙊


Svar: Hej hej :)Vad kul att du tycker om vår novell det betyder så mycket för oss. Och kapitlet har kommit ut så det är bara att läsa :)
Ja vem vet vad som händer ;)
Kram / Gabriella <3
The Fooo Novell

Kommentera

Publiceras ej