Intro

Stephanie är syster till Ogge och hon har gått i ett halvår i en skola i Frankrike så hon vet inte att dom är kända eller nåt. Och ikväll ska hon hem och efter sommarlovet ska hon börja i en skola i Svergie.

Stephanie's perspektiv:

Jag vet inte riktigt om jag är glad eller inte.
Asså ja jag har saknat min familj och så men jag hade det så kul i Frankrike.
Kommer saknar mina vänner därifrån. Särskilt Kiara.
Hon är min bästa vän .
Fast iochförsej känns ganska skönt och komma därifrån efter att jag gjorde slut med Anton.
Jag mådde så dåligt efter att jag fick reda på att han otrogen med mig.
Fast det får INTE min familj veta.

Ogges perspektiv:

Jag , Omar , Felix och Oscar sitter och chillar på donken. Plötsligt får jag sms av mamma.

Mam: hej Oscar! Stephanie kommer hem ikväll! Vi ska hämta henne på Arlanda klockan 20:00. Du följer väl med och hämtar henne?

Ogg: aha okej va kul! Aa jag följer med :).

" Hörrni killar min syrra kommer hem ikväll så jag ska åka med min familj och hämta henne." Säger jag till alla killar.

Det blir tyst.
Alla stirrar på mig med stora ögon.

" Har DU en syrra?" Säger Oscar

" Är hon snygg? " säger Omar med en lite pedofil blick.

" haha killar chilla ja det har jag hon har gått i en skola i Frankrike det senaste halvåret. Och Omar, usch hur ska jag kunna veta om hon är snygg?!" Säger jag .

Jag ser att Omar börjar flina.

Efter en stund att vi har suttit och chillar säger Felix:

" eh du Ogge du kanske borde gå hem nu... Klockan är redan 7." Säger han och kollar till klockan.

" oj shit okej grabbs jag drar nu. Ses imorrn!" Säger jag samtidigt som jag ställer mig upp snabbt och går ut.
Alla vinkar till ett hejdå.

Stephanies perspektiv:

Flyget har precis landat och jag börjar gå ut mot utgången av Arlanda. Jag letar efter min familj men jag ser inte dom.
Plötsligt ser jag en skylt.

VÄLKOMMEN HEM STEPHANIE

Står det. Haha aw jag blir nästan tår ögd. Jag springer fram till dom och kramar alla.
Resten av kvällen sitter vi bara i soffan och myser och tittar på film.

Jag hade glömt bort hur mycket jag hade saknat min familj.

Dagen därpå vaknade jag av solljuset som sken genom fönstret.
Jag klädde snabbt på mig och gick in på Facebook för att se om Kiara var inne.
offline.
Jaha tänkte jag med en suck .
Jag gick ner för att äta .
Mamma och Ogge va uppe.

" Så Ogge vad ska du göra Idag då?" Frågar mamma lite trött.

" Inget särskilt ska bara hänga med mina grabbs." Sa han och flina.

Pff Gud vad töntigt det lät när han sa grabbs

" Och du då Stephanie?" Sa hon plötsligt.

" eeh inget särskilt bara vara hemma." Sa jag och log.

" Men då kan ju du vara med Ogge och hans kompisar! Så du får nya kompisar. Det är väl okej för dig Oscar?" Säger hon positivt.

" Aa visst." Säger han lite osäkert.

" mm okej jag går upp och fixar mig lite." Säger jag med en lite suck.

Dom skulle tydligen hem till nån som hette Felix och "hänga" där.
Wow! Kuuul (ironi) att hänga med brorsan och hans töntiga kompisar.
Aja roligare iallafall än att vara hemma antar jag.

Ogges perspektiv:


Jag skickade ett sms till Felix och frågade om det va lungt att Stephanie Hängde med oss.
Efter en stund fick jag svar.

" visst! Akta dig bara så att inte Omar haffar! Haha ;) "

Ogg: haha pff.. men om han sårar
henne kommer han att dö bara så han vet lol.

Jag log för mig själv och låste mobilen.

Jag ropade till Stephanie och sa att vi skulle åka och började gå mot bussen.
Efter en stund kom vi till Felix hus.
Dörren va på glänt så vi gick in.
Alla hade kommit.

" Tja Hörrni det här är Stephanie! Stephanie det här är Oscar, Omar och Felix " sa jag och pekade samtidigt.

Alla stod och gapade.


Okej hoppas att ni gillar första kapitlet på The lucky one! Sprid vidare och kommentera vad ni tyckte! Puss! // lisa :) <3

10 kommentarer

Wilma

09 Jul 2013 13:24

ÅHHHH VAD BRA! :D

Svar: Tack så mkt :) ❤ // lisa
The Fooo Novell

Anna

09 Jul 2013 14:04

Ett till kapitel idag?!?!? SNÄLLA SÅ BRA!! KEEP IT UP

Svar: Tyvärr hinner vi inte men Vi ska åtminstone lägga upp ett kapitel varje dag ❤ // lisa
The Fooo Novell

Frida

09 Jul 2013 14:13

Skitbra! MEER!! <3

Nelly

09 Jul 2013 14:31

Superduperbra!!!!!! Meeeeeeer <3 <3 <3

Svar: Haha kul att du gillar det! Nästa kommer upp imorrn :D <3
The Fooo Novell

ERAT STÖRSTA FAN!!♥♥♥

09 Jul 2013 15:29

Ogge är molander va? Och oscar är Enestad? ? Blir jätte förvirrad ibland! Och kommer den här oxå komma nytt kap varannan dag? ? Ps ÄLSKAR DEN!

Svar: Ett kapitel per dag! Aa Ogge är Molander ^.^ haha jag blandar oxå ibland ihop ❤ //lisa
The Fooo Novell

Anonym

09 Jul 2013 16:37

Skiiiiitbraaaa!! Älskar den redan! :)

Svar: Haha kul att du tkr om den :* //lisa
The Fooo Novell

Lina

09 Jul 2013 23:40

Den är jättebra! Du skriver jättebra, längtar tills nästa del! =)

Svar: Haha tack så mycket! Kul att du tycker det!! //lisa ❤
The Fooo Novell

Anonym

10 Jul 2013 11:23

Det är jätte bra! När kommer nästa kapitel?! :)

Svar: Tack nästa kommer upp imorrn :)
The Fooo Novell

Evelyn

10 Jul 2013 22:06

Så sjukt bra! När kommer nästa ut? :)<3

Svar: Tack! <3 Vi kommer börja lägga ut varje dag så hoppas att ni gillandet :)
The Fooo Novell

Elin

11 Jul 2013 11:59

As bra! Älskar den redan efter första :)

Svar: Tack!! Gulligt att du redan gillar den :)
The Fooo Novell

Kommentera

Publiceras ej