Senaste kapitlet
Jag hörde att någon gick in i pizzerian.
"Felix!" Skrek jag. När jag tittade upp var det inte Felix, det var Adam.
-------------------------------------Fortfarande Nikis perspektiv:
Adam gick hand i hand med Hanna. Han kollade på mig med en kall blick. Hanna vinkade till mig och började gå mot oss.
"Hej Niki!" Sa hon glatt och styr sig bredvid Oscar E.
"Hej" sa jag normalt.
"Ska ni käks pizza?" Frågade hon ivrigt.
"Aa" sa jag osäkert och tittade på Oscar E.
"Perfekt! Då kan vi äta med dem gubben" sa Hanna till Adam.
Han såg inte så förtjust i det hon sa.
"Mm" sa han med en stel min.
Jag tittade ut genom fönstret för att se hon Felix och Oscar M.
Jag tittade på Oscar E och han log snett.
"Pappa du är så snäll!" Hörde man Felix säga utanför pizzerian. När dem kom in så höll Oscar M Felix i famnen. Man kan säga att jag blev lite avundsjuk.
Felix gick av Oscar M och tittade på mig han log, tittade sedan mot Hanna och Adam. Man såg hur hans käkar spändes. Jag tittade på Adam och såg hur stel han var efter Felix kommit in. Jag gick till Felix för att säga till honom.
"Sätt dig ner och ignorera honom. Snälla för min skull" viskade jag till honom.
"Okej" sa han och började gå mot dem andra. Han satte sig ner och jag bredvid honom. Felix kollade på Adam med en intensiv blick.
Jag sparkade honom på benet så att han skulle sluta.
"Jag går och beställer pizza till oss" sa han och gick till pizza gubbarna.
(10 minuter efter)
"Jag är inte sugen på pizza längre" sa Adam till Hanna.
"Inte jag heller ska vi äta Kina mat istället?" Sa Hanna och började ställa sig upp.
"Visst" sa han och ställde sig upp. När han vände sig om så kom Felix precis med pizzan. Dem krockade och Felix tappade pizzan.
"Vad fan gör du?!" Skrek Felix.
"Jag råkade det var inte med meningen" sa Adam med en darrig röst.
"Fuck off!" Skrek Felix och tog tag i hans tröja.
"Släpp honom!" Skrek Hanna desperat.
Oscar E ställde sig upp och gick mot Felix.
"Ta det lungt mannen" sa han och drog bort Felix en bit.
"Kom nu drar vi" sa Adam och tog Hanna ut ur pizzerian.
"Vad är det som händer här ungdomar?" Frågade en pizza gubbe med en rolig dialekt.
"Han råkade tappa pizzan" sa Oscar M.
"Ungdomar nu för tiden" sa han och försvann.
"Vem är den där killen?" Frågade Oscar M mig.
"Det är Adam, han haffade på mig förut och Felix bråkade med honom förut. Så dem är osams" sa jag.
"Aha det förklarar mycket"sa han.
Jag tittade på Felix och han såg ledsen ut. Han satt på en stol böjd ner och höll händerna för ansiktet.
"Gå och trösta honom" sa Oscar M och la sin hand på min axel. Jag ställde mig upp och gick till Felix. Jag satte mig bredvid honom och gav en blick till Oscar E att han skulle gå.
"Vad är det gubben?" Frågade jag och klappade honom på ryggen.
"Jag blir så arg så att det gör ont" sa han svagt.
"Men du ska veta att den enda jag vill ha är dig, ingen annan. Du är mitt allt" viskade jag till honom.
Han vände sig om så att vi var mitt emot varandra.
"Jag har aldrig sagt det här till en tjej förutom min mamma men jag älskar dig Niki. Och jag menar det verkligen" sa han och kysste mig.

Tack för all support! Älskar er! Snälla sprid vidare! Puss på er!

3 kommentarer

Lina

17 Jun 2013 23:46

Riktigt bra! Sjukt vad duktiga ni är!:D

Maja

18 Jun 2013 09:32

Lika bra som vanligt såklart ;)
Länka gärna min, så länkar jag såklart eran. Har precis börjat skriva, fick min inspiration från er!
Vi foooers hjälper varandra :)

Svar: Har läst din novell och den är jättebra! Jag kanske kan länka den senare när jag har tid :)
The Fooo

Anonym

18 Jun 2013 17:30

Alla kapitel är jätte bra men jag skulle önska att dom var lite längre och sen att det kommer ut så fort som möjligt ;)
Kram

Svar: Tack så mycket! Jag hinner inte göra så långa kapitel, har inte så mycket tid ju :/
The Fooo

Kommentera

Publiceras ej