Senaste kapitlet
Plötsligt får hon oxå syn på killarna och stelnar till och sväljer hårt.

När killarna ser oss åker Oscar mungipa direkt ner.
Han kommer fram till oss och.
-------------------------------------
Stephanies perspektiv:
Han kommer fram till mig och tittar på mig helt normalt.
Sedan vinkar han och går iväg med Omar.

Det var det konstigaste jag vart med om. Han sa inte ens hej. Han bara vinkade. Vad är hans problem?
Är han arg på mig för att jag gick på bio med Felix? Eller är det för igår? Eller var det något helt annat jag inte är medveten om?
Jag vill inte förlora Oscar.
Jag älskar honom. Ingen annan.

Jag tittade på Felix och han såg fundersam ut.

"Vad var det där?" Sa han och drog bak sitt hår.

"Jag vet verkligen inte" sa jag tillbaka.

~1 dag efter~

Jag har ringt Oscar minst 100 gånger och han svarar inte.
Jag vet verkligen inte vad jag har gjort för fel.
Men tänk om hans mobil var ur ladd? Men det är inte en sån stor chans tror jag.
Han svarar inte heller på sms.
Jag börjar bli desperat.
Hela den här dagen har jag bestämt mig att försöka nå Oscar det är mitt mål.

~3 dagar efter~

Dem här tre dagarna har jag bara fortsatt ringa Oscar men svarar fortfarande inte.
Är det slut mellan oss? Det vill jag verkligen inte.
Jag bara gråter och gråter. Jag kan inte fatta att det här händer. Vi var så lyckliga.
Vad hände egentligen?
Vi hade så mycket kärlek, hur kunde det bara försvinna?
Det enda felet jag gjorde var att gå på bio som en vän med Felix.
Men jag hann ju inte förklara det för Oscar.
Han gav mig ingen chans.
Allvarligt dem här tre dagarna har jag vart instängd i mitt rum och gråtit och sen har jag försökt få tag på Oscar.
Kan det bli värre?
Kommer jag gå igenom samma smärta som i Frankrike?
Jag är rädd för det.

I allt tänkande hörde jag någon knacka på min dörr.

"Oscar?!" Brast jag ut.

Dörren öppnades och det var mamma som var där.

"Det är lunch gumman, kom ner och ät" sa hon och började gå ner.

Jag mår sämst här och min mamma bryr sig knappt. Jag vill tillbaka till Frankrike om sakerna inte blir bättre.

Jag ställde mig och gick ner till köket. Där satt mamma, pappa och Ogge.
Jag satte mig bredvid Ogge.

Under hela lunchen sa jag ingenting.
Jag tror dem börjar märka att nåt ät fel.

"Stephanie varför har du inte träffat Oscar dem här dagarna?" Frågade Ogge.

Det kändes som en smärta i hjärtat när jag hörde hand namn.
Jag hade lust att börja gråta igen.

"Fråga honom" sa jag kallt och rusade upp till mitt rum.

Jag låste dörren efter mig och sedan la jag mig på sängen och fortsatte gråta.

Varför jag av alla människor i jorden?

Omars perspektiv:

"Oscar det har gått en vecka sen du pratade med Stephanie ska du inte ringa henne?" Sa jag till Oscar allvarligt medan han höll på med sin mobil.

"Omar ska jag säga dig en sak" sa han tittade upp från mobilen.

"Vadå?" Sa jag.

"Jag har träffat en ny och jag vet inte" sa han osäkert.

"Va?! Är du otrogen mot henne?!" Skrek jag ut.

"Ehh jag vet inte" sa han och ryckte på axlarna.

Jag satte mig ner och tänkte efter en stund.

"Om du verkligen vill va med den här andra tjejen tycker jag att du ska göra slut med Stephanie" sa jag till honom.

"Mm det har du rätt i men ska göra slut med henne senare ska träffa Malin nu" sa han och ställde sig upp.

"Aha hej då på dig" sa jag.

Stephanies perspektiv:

Nu har jag bestämt mig att gå ut och shoppa för att få bort all depp.
Den här veckan har jag bara gråtit så jag vill muntra upp mig lite.
Jag kan fortfarande inte fatta att Oscar fortfarande inte ringt mig.
Hur kan han göra så här mot mig.

Jag fixade mig riktigt fint och sedan for jag iväg till stan.

(20 minuter senare)

Jag går av tåget och började gå mot gallerian.
Jag går en bit sen ser jag två personer med läpparna intryckta mot varandra och håller om varandra. Det är inte vilka som helst det är Oscar. Jag kan inte tro det jag litade på honom jag gav honom mitt kärlek vad gav han med mig? Jo han hånglar med en blondin. Jag har fastnat jag gråter inte, jag skriker inte, jag tänker inte. Jag står still och kollar på dem. Min hjärna är tom. Oscar vänder sig om och kollar på mig med en orolig blick.

Kommentera vad ni tycket om kapitlet och få en kaka :D Haha nä skoja men sprid gärna vidare! :)
Hoppas ni tyckte om kapitlet :)
Och jag ville bara säga tack till min underbara vän Helin för att ha gett mig inspiration till det här kapitlet :)
Mycket kärlek till alla läsare <3
Puss och kram // Gabriella <3

18 kommentarer

Emmy

25 Jul 2013 12:58

Jättebra!❤älskar den här novellen😘

Svar: Tack! <3 Vi älskar er med <3
The Fooo Novell

Vazira

25 Jul 2013 13:46

Aaaaaahhhghg OMG OMG OMG OMG jag skrek när jag läste att hon såg Oscar med en annan😱👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍❤❤❤❤

Svar: Hahaah ta det lungt ;)
The Fooo Novell

Lina

25 Jul 2013 13:52

Så himla bra! Älskar eran novell!:D

Svar: Tack! Vi älskar dig! <3 :)
The Fooo Novell

Nea

25 Jul 2013 14:33

Asbra, snälla en till idag? :)

Svar: Tack<3 tyvärr så hinner vi inte skriva två kapitel varje dag :(
The Fooo Novell

Anonym

25 Jul 2013 14:41

Du är så himla duktig på att skriva noveller jag blir så avundsjuk:)

Svar: Tackar <3 men du behöver inte bli avundsjuk, från början sög jag att på att skriva men med tiden här jag blivit bättre :)
The Fooo Novell

Felicia

25 Jul 2013 15:17

Sjukt bra!!! Man fastnar i texten direkt...
Man vill inte att texten ska ta slut...
Ni båda är sjukt duktiga på att skriva noveller! :)

Svar: Aww tack sötis <3 Vi blir så glada av era kommentarer :D
The Fooo Novell

Sofia

25 Jul 2013 15:37

OMG OMG OMG vill ha fortsättningen nu!!!!

Svar: Fortsättningen kommer imorn :)
The Fooo Novell

anonym

25 Jul 2013 16:54

snällaaa meeer

Svar: Imorn ja :)
The Fooo Novell

Lina

25 Jul 2013 16:54

Sjuuukt bra!!! Måste läsa fortsättningen! Helt sjukt, tror jag har blivit beroende av novellen för jag läser om varenda kapitel noggrant!

Svar: Taack! Vad roligt att du gillar den :D
The Fooo Novell

Victoria Tysell

25 Jul 2013 17:06

Snälla, kan vi inte få kapitel 18 idag också? Den är ju så spännande nu!

Kolla gärna in på min blogg där jag skriver en novell om The Fooo :) Kram Victoria

Svar: Jag ät jätteledsen men vi hinner inte skriva kapitel idag :( Ska läsa din novell nu :)
The Fooo Novell

Snälla för oss!

25 Jul 2013 18:21

SNÄLLA 1 KAPITTEL TILL IDAG!?!?!!!!? För era läsare, snälla!?<33

Svar: Skulle gärna skriva ett till kapitel men jag har inte mer tid idag :/
The Fooo Novell

Elin

25 Jul 2013 19:04

Så himla bra! Man vill inte att den ska ta slut ;)

Svar: Haha tack <3
The Fooo Novell

Moa

25 Jul 2013 19:54

Såååå bra!!! Längtar t nästa!

Svar: Tack! Längtar oxå :)
The Fooo Novell

Anonym

25 Jul 2013 21:23

Grymt bra kapitel, tycker du borde skriva alla kapitel för att det här som du skrev gjorde så att man blev fast och det var himla bra skrivet! Bra jobbat tjejen

Svar: Tack det värmer..,, :/ *ironi*// lisa
The Fooo Novell

ellen

26 Jul 2013 00:13

Asså så grym bra novell, går in typ varje timme för att se ifall du lagt upp ett kapitel,skriver också en novell men det är inte lika bra som eran:) men snälla kan inte stephine bli tillsammans med felix i slutet? Bara en fråga;) men det skulle vara kul:) och lycka till med novellen

Svar: Vi får se... :)
The Fooo Novell

Kornelia

27 Jul 2013 01:46

Man måste ju bara älska den💕 in love! Ni är bäst <3

Svar: Tack ☺❤
The Fooo Novell

Anonym

27 Jul 2013 10:53

As braaaa!

Svar: Taaaaaackar :)
The Fooo Novell

Fidan

31 Jul 2013 10:31

Jag började gråta i sista delen.
Jag tycker synd om Steffani.... :(

Kommentera

Publiceras ej