Senaste kapitel:
 
Oscar tittar ner på sina skor och säger ingenting. 
 
Jag tittar på Stephanie och man ser att hon fäller en tår.
 
---------------------------------------------------------
 
Ogges perspektiv:
 
Stephanie säger inget och låter tåren rinna.
Plötsligt vänder hon sig bort och springer upp till sitt rum och låser dörren. 
 
Då kollar jag på Oscar, han ser lite rädd ut.
 
" Du sa att du inte skulle såra henne, 
Du ljög, Vafan är det med dig?!" Säger jag och försöker att låta tyst.
 
" Jag vet inte..." Sa han tyst.
 
" DU VET INTE?! Du vet inte vad? Vrf du såra henne? Sa att du älskade henne men är otrogen med nån annan." Spottar jag ut.
 
Han tittar ner.
 
 
" Du är fan sjuk..." Säger jag argt.
 
Jag smäller dörren framför honom.
 
 
 
Oscars perspektiv: 
 
 
Vad är det med mig? 
Gillar jag fortfarnade? Svar: ja
 
Vrf var jag otrogen mot henne?! 
 
Hur ska jag få henne att gilla mig igen? 
 
Och att hon ska lita på mig? 
 
Stephanies perspektiv: 
 
Jag springer upp till mitt rum och smäller igen dörren.
 
Plötsligt hör jag en till dörr  smällas. 
Fast den här gången är det där nere.
 
Jag går snabbt till fönstret för att titta.
Där står Oscar och ser helt deppig ut.   Rätt åt honom. 
Att han är otrogen mot mig och sen ber om förlåtelse! Jävla idiot. 
 
Felix perspektiv:
 
Jag ligger och degar på soffan och har tråkigt. 
Plötsligt plingar det på dörren.
 
Oscar. Han står med röda ögon som om han har gråtit.
 
" Jag vill ha Stephanie tillbaka..." Snyftar han.
 
Jag känner hur ilskan växer inom mig. Vem fan tror han att han är?! Sårar henne och sen vill ha henne tillbaka. 
 
" Jaha." Säger jag lite drygt.
 
" Men du har rätt, Jag förtjänar inte henne, du är nog den rätte för henne..." Säger han plötsligt.
 
Jag blir helt förvirrad av det han just sagt.
 
" Hon snackar nog inte med mig heller..." Säger jag tyst.
 
" VA?!! Vrf inte? Vad har hänt?" Säger han plötsligt.
 
 
" Jag.. Försöker kyssa henne.." Mumlar jag.
 
 
" DU GJORDE VAD?!" Skrek han argt.
 
" Vafan har du för anledning till att vara sur på mig? Det är du som är otrogen mot henne och sen tror att hon kommer tillbaka!" Fräser jag ut.
 
" Jag vet... Förlåt... Det är bara ... Jag saknar henne som fan... Hon var mitt allt... Jag vet inte vad jag håller på med? Jag är en idiot." Säger Oscar och börjar att snyfta igen.
 
" Du... Du borde nog försöka snacka med henne... Jag ser att hon betyder mkt för dig, jag har aldrig sett dig såhär." Suckar jag.
 
Han säger inget utan ger mig en brohug och går. 
 
Stephanies perspektiv: 
 
 
Nu har jag gråtit 2 dagar i rad. 
Usch jävla äckel Oscar som ska förstöra för mig!
 
Bip bip *sms*
 
 
Oscar: vi måste prata! Möt mig 
På plattan om 20 min.
 
Jag fnyste till
 
" Jaha få se vad hans ursäkt är då.." Tänker jag för mig själv.
 
 
När jag kommer dit står Oscar redan där.
 
Han går fram till mig och sträcker ut armarna för att krama mig men jag backar.
 
" förlåt.." Säger han tyst.
 
Vi sätter oss på waynes jag beställer en Chai latte och han tar varm chocklad.
 
Han suckar till och börjar prata.
 
" Stephanie, jag vet inte hur jag ska börja det här, Jag vet inte vad jag håller på med, ärligt talat, jag saknar dig , jag älskar dig och jag förtjänar egentligen inte dig men det ända jag ber dig om är en sista chans. Du är vacker och så perfekt och ja , snälla förlåt mig." Säger han och det fäller en tår från hans öga.
 
Jag börjar att le. 
 
" Jag förlåter dig, MEN jag vill inte bli tillsammans med dig igen. Jag kan inte lita på dig längre, jag älskar dig fortfarande men det är bäst så." Säger jag till slut. 
 
Hans leende försvinner och han nickar förstående.
 
" Hejdå Oscar.." Säger jag och reser mig upp och går.
 
När jag kommer till tunnelbanan skyndar jag mig så att inte Oscar ska följa efter. 
 
Ännu en gång så springer jag på Felix .
 
" Eh.. Hej ... Asså jag förföljer inte dig eller nåt men... Jag är ledsen... För att gick för fort fram och kysste dig." Stammade han fram och han blir  helt röd i ansiktet.
 
" Det är okej.." Säger jag lite tyst.
 
Nu känner jag gråten i halsen.
Fan dig Stephanie att du alltid ska gråta!! Jag sväljer hårt och kramar honom.
Hans mun formas till ett o men kramar tillbaka.
 
 
Förlåt för ett tråkigt kapitel men jag kom inte på vad jag skulle skriva.
Aja sprid vidare och kommenterar puss // lisa 😘😘❤ 👋👌 

7 kommentarer

Anonym

28 Jul 2013 13:20

Skitbraa! :)

Svar: :D
The Fooo Novell

Anonym

28 Jul 2013 14:55

Jättebra novell! Hur gjorde ni för att få så många läsare? Jag har en helt ny novell-blogg, men typ ingen läser :(
Skulle ni kunna tipsa om min blogg? Skulle betyda guld och jag kan tipsa tillbaka när jag får fler läsare! Klicka på mitt namn så länkas ni till min blogg :))

Svar: Tack så mycket! Asså det blev bara fler och fler vet verkligen inte hur vi fick så många :) Men ska kolla din blogg
The Fooo Novell

Elin

28 Jul 2013 17:19

Jätte bra :) Säg inte att det kanske verkar tråkigt, det är aldrig tråkigt <3

Svar: Tack så mkt.. Nej men det känns som det när det inte händer så mkt på kapitlet..
The Fooo Novell

Emilia

28 Jul 2013 17:46

SÅ BRA! Kan inte hon och Felix bli tsm! SKRIV MERA!<3

Svar: Haha vi får se... :)
The Fooo Novell

Alex

28 Jul 2013 17:49

Sjukt bra ju

Svar: Tack! :* //lisa
The Fooo Novell

Bella

28 Jul 2013 18:08

Så bra men stakars............ Oscar. Jag vet att hon var otrogen och så men han måste känna sig så dum
tur att det inte är på riktigt.

Svar: Haha aa
The Fooo Novell

Fanny

28 Jul 2013 19:27

Hej!
Jag undrar om ni vill göra länkbyte med mig & mina vänner som har en novell blogg! :)
(Förlåt om ni inte gillar sånna här kommenterer)

Svar: Visst! Kika mig lisalovejb!!
The Fooo Novell

Kommentera

Publiceras ej