Senaste kapitlet

Men om han står och stirrar på mig då har jag sovit på... Felix bröst?!

" Steph vafan?!" Sa han och blängde
------------------------------------
Stephanie perspektiv:

Jag reste mig snabbt upp.

"Ehhh...asså jag trodde det var du men det var tydligen Felix...Förlåt" sa jag nervöst.

Han tittade på mig och sedan Felix.

"Mhm" sa och ställde sig upp.

Ingen sa nåt, allt var tyst.

"Omar och Stephanie kan jag få prata privat med Felix" sa han svagt.

Jag och Omar gick ut ur rummet och ner till vardagsrummet.

Vi satte oss på soffan och sa ingenting till varandra.

Jag vill verkligen inte bråka med Oscar, jag gillar han.

Oscars perspektiv:

"Felix snälla. Stephanie är min och jag gillar verkligen henne. Snälla ta inte henne ifrån mig. Jag ber dig.
Och vi körde sten sax påse om vem skulle haffa henne och jag vann" sa jag till Felix allvarligt.

Han tittade på mig och sedan ställde sig upp.

"Det är okej Oscar du får henne, jag visste inte att hon betydde så mycket för dig" sa han och gav mig en bro kram.

Vi gick ut ur rummet och letade efter vart Omar och Stephanie.

Vi gick ner till vardagsrummet och där var Omar med Donna på sig.

Wtf vad håller han på med?!

"Vad gör du?" Frågade Felix honom och höjde ögonbrynen.

"Jag myser med Donna" sa han och klappade henne.

"Vart är Stephanie?" frågade jag medans jag gick till köket för att se om hon var där.

"Hon gick" hörde jag en Omar säga.

"Va?! Varför?!" Frågade jag desperat honom.

"Jag vet inte, och du behöver inte skrika på mig!" Sa han och vände sig om och snyfta.

"Allvarligt Omar varför gick hon?" Sa jag seriösare.

"Hon sa att hon skulle dra till stan!" Halv skrek han och ställde sig upp.

"Vart ska du?!" Skrek Felix.

"Jag ska till stan med Donna" sa han och satt på sig skorna.

"Vi följer med!" Skrek jag och sprang till hallen.

(30 minuter senare)

Stephanie perspektiv:
Jag vet inte varför jag gick egentligen. Jag orkar verkligen inte med bråk, men jag flydde från det.

Jag gick själv runt om i Sergels torg och tänkte efter.

Plötsligt tog någon sina händer för mina ögon.

"Vem är det?!" Sa jag lite i panik.

"Gissa" hörde man en mörk röst säga.

"Jag vet inte" sa jag och tog mig ur greppet han hade om mig.

Jag vände mig om och Christian var där.
Min gamla barndoms bästis! Ååå Gud vad jag saknat honom!

"Christian!" Skrek jag och kramade honom.

"Varför har du inte ringt att du är tillbaka?!" Sa han och tog sina händer på mina axlar och skakade.

"Sorry har högt så mycket för mig" sa jag med en förlåtande röst.

"Som vadå?" Frågade han och gjorde sin peddo min.

"Ehhh jag har haffar lite" sa jag och skrattade.

"Va?! Vem?!" Sa han och formade ett O i munnen.

"Min brorsas kompis" sa jag med en pipig röst.

"Va men du hatar typ din brorsas kompisar?!" Halvskrek han.

"Men han är annorlunda" sa jag och log.

"Aha är du inte lite kär?" Sa han och buttade till mig löst.

"Jag vet inte" sa jag och tittade ner.

"Aha okej. Men vill du hänga en stund nu när vi är här" sa han och log.

"Ja självklart!" Sa jag.

"Vill du ha?" Sa han och räckte sin redbull till mig.

"Redbull ger dig vingar" sa jag och tog en klunk.

Jag älskar redbull det är det bästa jag vet.

"Hej Stephanie!" Hörde jag en röst säga.

Jag vände mig om och där var Omar med en hund.

"Hej!" Sa jag tillbaka.

"Oscar letar efter dig" sa han kom fram till oss.

"Aha jag kanske ska gå till honom" sa jag och tittade ner.

"Jag tror jag måste dra Christian men jag ringer dig sen" sa jag och gav honom en kram.

Jag tittade åt sidan och där stod Oscar. Han såg ledsen ut.
Jag gick till honom.

"Det är en kompis" sa jag.

"Du behöver inte förklara nåt" sa han.

Jag fattar inte att han inte tror på mig.

"Jag tror på dig" sa han och kramade mig.

Jag hade tydligen fel...

"Åååå grupp kram!" Skrek Omar och kom och kramade mig bakifrån.

Plötsligt kom flera tjejer och började krama oss.

Var det deras fans eller så var det människor som är väldigt konstiga.

"Får jag vara med grupp kramen?" Frågade Felix som stod bredvid oss.

"OMG DET ÄR FELIX!!" Skrek ett fan och sedan började flera springa efter honom.

"Hjäääälp!" Hörde man han skrika medans alla fans sprang efter honom.

Jag kunde inte förstå att dem var så kända.



Kommentera om vad tyckte om kapitlet och sprid vidare! Förlåt att kapitlet kom såå sent, har åkt till Stockholm och har vart upptagen. Och det kanske var lite tråkigt eller kort men förlåt./ Gabriella

7 kommentarer

Elin

14 Jul 2013 23:50

Så bra! :)

Svar: Tack :)
The Fooo Novell

Emmy

15 Jul 2013 00:02

Sjukt bra!:) väntat hela dagen på att du skulle skriva!

Svar: <3
The Fooo Novell

Anonym

15 Jul 2013 00:09

Så sjukt bra!:D

Ajla

15 Jul 2013 01:38

Skit bra som vanligt :)

Svar: Awwww tack sötis! <3
The Fooo Novell

Frida

15 Jul 2013 08:54

Bra, när kommer nästa?

Foooer

15 Jul 2013 09:56

Asgrymm kapitel!!❤👊

Svar: Tack!! <3
The Fooo Novell

Amanda R

07 Nov 2013 21:00

Hej du är super bra på att skriva men hittar inte kapitel 1 3 5 alltså inte dom ojämna kapitelen

Kommentera

Publiceras ej