Senaste kapitlet
"Felix jag måste prata med dig" sa Omar och spärrade upp ögonen när han såg att jag var där.
Snabba tankar gick genom mitt huvud om att han tänkte säga till Felix att jag kysste Omar.
-------------------------------------
Nikis perspektiv fortfarande:
Både jag och Omar kollade kallt på varandra.
"Vad är det som händer?" Frågade Felix förvirrat och skakade på min axel.
"Inget" sa jag bestämt och kollade på Omar igen.
"Ehh okej" sa Felix och satt sig i en annan position på soffan.
"Jag ringer dig sen" sa Omar och kollade på mig med en retsam blick. Man hörde hans fot steg som gick genom hallen och några sekunder efter en dörr som smällde.
Felix suckade och la sitt huvud på mitt ena lår.
Han log mot mig med ett leende jag aldrig sett förut.
"Jag gillar verkligen" sa han rörde mitt hår försiktigt. Jag böjde mig fram för att ge honom en kyss. Våra läppar möttes.
"Ungdomar här har ni lite snacks" sa Felix mamma och la det på soffbordet. Jag tog snabbt bort mina läppar från hans och satte mig rakt. Felix satte sig upp och väntade på att hans mamma skulle gå.
Hon kollade på oss och suckade till, hon gick mot soffan och satte sig bredvid Felix.
"Det är så här att jag tycker att vi ska prata om sex" sa hon rak på sak.
Jag kände hur mina kinder hettades.
Felix tittade på mig och han var helt röd om kinderna.
"Börja inte igen!" Sa han irriterat till hans mamma.
"Men vi måste prata om det här!" Sa hon strängt. Jag hoppade till när hon skrek det.
"Okej då börjar jag" sa hon. Felix himlade med ögonen och sedan tittade han på mig och log snett
"Mamma kan vi ta det här senare" sa han vänligt.
"Okej men jag ska prata med dig sen okej" sa hon och gick mot köket igen.
"Förlåt för det där" sa han och gick närmare mig.
Jag kände att min mobil vibrerade i fickan, jag tog upp den och Felix kollade nyfiken på den. Det var Sara som ringde.
"Hallå" sa jag glatt.
"Hej Niki! Vill du dra till stan idag? Jag behöver verkligen nya kläder" sa hon snabbt. Jag tittade på Felix och han verkade ha hört vad hon sagt. Han nickade som om han gav mig tillåtelse att gå.
"Jag kommer" sa jag med ivrigt.
"Okej vi mötts på plattan om en halvtimme! Hej då!" Sa hon och la på, jag hann knappt säga "hej då".
"Är det verkligen okej att jag går?" frågade jag Felix.
"Ja, ingen fara" sa han och gav mig en puss på kinden. Jag ställde mig upp och drog upp mina byxor som hade åkt net lite. Jag vände mig om mot Felix och böjde mig lite framåt.
"Då kommer jag hem till dig imorn" sa jag och gav honom en smakfull kyss.
"Wow, jag älskar dina kyssar" sa han och log.
"Jag gillar dina, och hej då" sa jag och slängde kyssar mot honom medan jag gick mot hallen.
Jag satt på mig skorna och sa "hej då" till Felix mamma.
Jag gick ut ur dörren och började gå mot tunnelbanan.
(20 minuter efter)
Jag gick av tåget på TC och gick mot plattan. Det var fullt med folk på tunnelbanan som vanligt. När jag äntligen kom upp för rulltrappan började det bli en mindre folk mängd. Jag gick snabbt mot plattan för att få se Sara. Jag tittade omkring mig för att se om Sara var där. Och det var hon, hon var redan på väg mot mig.
"Hej!" Sa hon och kramade mig hårt.
"Hej!" Sa jag tillbaka.
"Åhhhh vad jag har saknat dig!" Sa hon och log stort.
"Jag har också saknat dig" sa jag vänligt.
Jag tittade runt för att se om det var någon jag kände här.
Mina ögon spärrades upp och mun var helt öppen. Jag såg Adam och Hanna hångla i ett hörn. Jag tittade bort där ifrån och försökte se normal ut.
"OMG!" Sa Sara med stora ögon och tittade på dem.
"Shhhh" viskade jag och drog Sara åt ett annat håll.
Vi ställde oss i ett hörn för att dem inte skulle se oss.
Jag såg att en person höll på att gå mot oss men jag vet inte vem.
"Tja" sa Omar och blinkade mot oss.
"Vad gör du här?!" Skrek jag.
"Jag trodde Felix var här" sa han retsamt.
"Ha ha" sa jag argt.
Han gick närmare mig.
"Kan du gå!" Sa jag och puttade bort honom.
"Oj oj , idag vill du knappt att jag ska vara bredvid dig och igår ville du ha mig i sängen" sa han och tittade på mig. Jag kände hur mina käkar spändes av ilska. Sara tittade på mig besviket men jag ignorera det.
"Stick är ifrån din idiot!" Skrek jag och slog honom på axeln.
"Aj det gjorde ju så ont" sa han och flinade.
Jag kände hur tårarna började komma fram igen, jag tittade in i hans ögon en stund och han gjorde detsamma på mig. Tårarna kom ut ur ögat och rann ner för kinderna.
"Niki" sa han svagt och gick närmare mig.
" Kom inte närmare!" Skrek jag.
"Förlåt det var inte meningen att göra dig ledsen" sa han med en hes röst.
"Men nu gjorde du det" sa jag svagt och tittade på mina fötter.
"Niki jag gillar verkligen dig" sa han.
Jag kände hur mina hjärtpuls ökade.
Jag började springa där ifrån. Jag sprang med allt jag hade hemåt.
"Niki!" Skrek Omar. Jag ignorerade hans rop efter mig och fortsatte springa. Efter en stund vände jag mig bakåt och jag såg att Omar var strax bakom mig. Jag tittade framåt igen och jag såg en stor folkmassa. Jag sprang in all folk som var där för att skaka av mig honom. Jag gick ur folkmassan och jag hade skakat av mig honom. Jag fortsatte springa.
(5 minuter efter)
Jag stannade för att jag var andfådd. Jag gick sakta ner för en gata för att hitta en plats att sitta. Längst ner för gatan fanns det en bänk. Jag satte mig på den och suckade. Jag förstod inte riktigt vad jag höll på med. Jag bara flydde från mina problem.
Efter någon minut hörde jag jag fot steg komma närmare mig. Tillslut såg jag en kille med huva och skin jacka på sig. Han kom närmare och närmare mig. Han verkade gå mot mig. Han gick tyst fram och satte sig bredvid mig. Helt plötsligt tog han av sig luvan.
"Känner du igen mig?" Sa han och flinade. Jag tittade på honom och jag kände igen honom genast.
"Du är killen som tog på min röv" sa jag och börja flytta mig så långt bort som möjligt från honom.
"Jag skulle gärna ta på den igen, den är ju så fin" sa han och satte sig tätt intill mig. Jag ställde mig upp för att gå men han tog i min handled hårt och drog tillbaka mig. Han tog sin hand på min lår och började gå högre upp.
Jag slog bort handen.
"Rör inte mig" sa jag stelt. Han ignorera vad jag sa. Han drog back mitt hår jag hade runt nacken och och han kom närmare mitt öra.
"Niki!" Skrek ....

Kommentera om vad ni tyckte och snälla sprid vidare till folk om denna novell skulle betyda mycket!! Förlåt för försening av kapitlet!
Puss

1 kommentarer

Stella

10 Jun 2013 00:24

För bra! Längtar till nästa kapitel:)

Kommentera

Publiceras ej