Senaste kapitlet
Det fäller en tår ur mitt öga men jag torkar bort det snabbt. Men inte snabbt nog för att Felix inte ska hinna se plötsligt ser jag hans käkar spännas och plötsligt ställer han sig framför mig och säger..
------------------------------------
Fortfarande Nikis perspektiv:
"Hon är inget psykopat för i helvete! Hur kan ni tro nåt sådant om henne?! Om ni ger er på henne så gör ni det på mig med!" Skrek han till dem andra.

Han tar min hand och så började vi gå därifrån. Jag tittar bakåt och ser flera tjejer gå efter oss. Jag andades djupt för att lugna ner mig.

Felix perspektiv:
Jag och Niki går i hand bort från plattan.
Plötsligt kände jag att någon drog i min arm, jag tappar taget av Niki.
"Snälla Felix kan vi ta en bild" säger en tjej till mig.
"Visst" sa jag kallt.
Vi tog kortet och så hade flera tjejer bildat en ring runt mig.
"Vi vill också ta kort med dig Felix" hörde jag flera röster säga.

Jag letade efter Niki men hittade henne inte någonstans i klumpen.
Jag försökte röra mig ut men flera drog i mig.

Nikis perspektiv:
Jag lutade mig mot en väg och väntade på att Felix skulle vara klar med att ta kort med sina fans.
"Hur mår du" hörde jag en mörk röst säga.
Jag tittade upp och det var Omar som stod bredvid mig.
"Sådär" sa jag tyst.
"Bry dig inte vad dem säger till dig, dem är bara avundsjuka på dig" sa han och la sin ena hand på min axel.
"Vad är dem avundsjuka på?" Frågade jag och tittade ner mot marken.
"Du är den finaste tjejen som finns och du har Felix Sandman, allt det där har inte dem" sa han med en lägre röst. Jag tittade upp och tittade in i hans ögon.
"Varför säger du det här till mig" frågade jag medan jag kände hur tårarna ville komma ut.
"För att du betyder mycket för mig" sa han och la sin andra han på min axel. Jag flyttade lite på mig så att han skulle ta bort sina händer mot mina axlar.
"Omar snälla. Vi är bara vänner inget mer" sa jag och tittade på honom. Jag såg hur hans ansikte uttryck blev ledsen.
"Jag förstår" sa han med en hes röst.

Jag hörde några snabba fotsteg komma mot oss, jag tittade bakåt och det var Felix som kom.
"Hej! Jag har letat överallt efter dig" sa han och kramade mig bakifrån.
"Jag tänkte att jag kunde vänta på dig tills du var klar att ta kort med dina fans" sa jag.
"Tja" sa han till Omar och sträckte ut handen.
"Shoo" sa Omar och skakade hand med Felix.
"Vad ska ni göra nu?" Frågade Omar Felix.
"Jag vet inte riktigt, vad vill du gör gullet?" Frågade han mig och pussa mig på kinden. Jag tittade på Omar och han tittade bort precis när Felix pussa mig.
"Jag är ganska hungrig. Kan vi äta nåt?" Frågade jag och log.
"Javisst, ska vi äta på donken?" Frågade Felix mig.
"Ofc, vill du följa med?" Frågade Omar, för att vara lite snäll.
"Visst" sa han och log snett.
Jag vände mig om och började gå mot donken.
(25 minuter senare)
Felix perspektiv:
Vi alla hade beställt mat och satte oss vid ett bord.
"Jag ska hämta ketchup" sa Niki och ställde sig upp.
Jag tittade på Omar och han tittade på Nikis ass. Jag kände hur arg jag blev och som vanligt spändes mina käkar.
"Sluts kolla på hennes ass" sa jag till Omar så lugnt som möjligt.
Han tittade på mig men sa inget.
Jag stirrade in i hans ögon och han gjorde detsamma på mig.
"Vad gör ni för något killar?" Frågade Niki oss medan hon satte sig mellan mig och Omar.
"Vi tittar på varandra" sa jag.
"Varför?" Frågade hon och höjde sitt ena ögonbryn.
"Lyssna nu" sa Omar helt plötsligt.
"Det är så här att jag är helt förälskad i Niki och jag ska kämpa för att få henne"


Vill bara säga tack igen för alla era fina kommentarer! Och kan ni snälla sprida vidare novellen! Skulle betyda mycket! Puss! //Gabriella

4 kommentarer

Thea

24 Jun 2013 21:44

omg sååå bra!

Elviraaah

25 Jun 2013 13:10

Super bra (: När kommer nästa? ;) Har du tips på några mer noveller om killarna? <33

Svar: tack! Jag tror nästa kommer imorn, ja jag läser en till novell om killarna och den är ganska bra http://thefooonovellss.blogg.se/ :)
The Fooo

Elin

25 Jun 2013 16:05

Du och Linda är så duktiga! Har läst alla kapitel idag och är förälskad i den! Jag önskar att det kunde hända mig älskar din novell! :) Älskar verkligen novellen <3 :)

Svar: Tack vi är väldigt tacksamma!
The Fooo

Wilma

26 Jun 2013 09:32

sista meningen gjorde allting så mycket mer spännande!
åhhhh så bra! älskar dramat mellan Felix & Omar. kan inte vänta!! <3

Kommentera

Publiceras ej