Senaste kapitlet
"En ambulans kommer snart och tar hand om honom" sa han och tog ett grepp runt min arm och förde mig till polis bilen.
-------------------------------------
Oscar E's perspektiv:
Jag gick till köket för att hämta lite redbull till Niki, Albin och mig. Jag kände att min mobil vibrera i min ficka. Jag la redbullarna jag hade i händerna på bordet. Jag tog upp min mobil och det var Ogge som ringde.
"Hålla" sa jag.
"Oscar! Omar är i sjukhuset och Felix är arresterad!" Sa hastigt. "Va?! Vad hände?" Sa jag nervöst och satte mig ner.
"Jag vet inte riktigt, jag ska till polisstationen nu" sa han lugnare
"Okej, ska jag till sjukhuset då?" Frågade jag och började gå mot hallen.
"Aa det kan du" sa han.
"Okej, hej då" sa jag och la på.
Jag satt på mig skorna och tänkte precis hå ut.
"Oscar?! Vart ska du?" Frågade Niki och gick fram till mig.
"Det hände en sak" sa jag svagt.
"Vadå?" Sa hon och höjde ögonbrynet.
"Felix har blivit arresterad och Omar är i sjukhuset" sa jag så lugnt jag kunde.
Hon tittade ner och sa ingenting.
"Mår du bra?" Frågade jag och klappade henne på ryggen.
"Sådär, jag ska till sjukhuset" sa hon och började sätts på sig sina vita Converse.
"Vi går tillsammans dit" sa jag.
Hon nickade och så gick vi.
(30 minuter efter)
Nikis perspektiv:
Jag och Oscar E har precis kommit till sjukhuset. Vi gick receptionen.
"Hej, vi vill besöka Omar Rudberg" sa Oscar till receptionisten.
"Hej, javisst han är på andra våningen i korridor A i rum 211.
"Tack" sa Oscar. Sedan gick vi raka vägen till hissen. Vi gick in i hissen och den började åka upp. När vi var framme i våning 2 så såg vi Daff luta sig mot en vägg.
"Hej" sa han och fram till oss.
"Hej" sa jag och Oscar samtidigt.
"Hur mår Omar?" Frågade jag direkt.
"Han mår ganska bra, han har bara ett sår på huvudet" sa han.
"Kan jag få träffa honom?" Frågade jag.
"Självklart, hans rum är där" sa han och pekade på en dörr.
Jag gick mot dörren och öppnade den. När jag gick in såg jag Omar sitta längskanten av sägen, han höll på med sin mobil. Han tittade upp och log.
"Hej" sa jag och satte mig en bit ifrån honom.
"Hej" sa han och satte sig närmare mig.
"Hur mår du?" Frågade jag.
"Jag mår bättre nu när du är här" sa han och log ännu mer.
Jag tittade ner och sa inget.
"Vad var det som hände?" Frågade jag.
"Vad menar du?" Sa han och tittade på mig förvirrat.
"Varför är du i sjukhuset?" Sa jag.
"Aha nu fattar jag. Jag vet inte om jag ska säga det" sa han och tittade bort.
"Allvarligt nu får du ta och säga det" sa jag irriterad. Han svarade inte.
"Var det Felix som slog dig?" Frågade jag och flytta ett steg närmare honom.
Han tittade rakt in i min ögon.
"Ja" sa han och tittade ner igen.
Jag suckade och var tyst en stund och detsamma gjorde han.
"Vart försvann du när du sprang iväg ifrån oss" frågade han och tittade på mig.
"Jag sprang till tunnelbanan. Och sen träffade jag Oscar E och då gick jag hem till honom" sa jag utan att titts upp.
"Aha" sa han och suckade.
"Förlåt" sa jag och gav han en kram.
"Det är inte ditt fel för att du är så perfekt" viskade han in i mitt öra.
Jag släppte honom och ställde mig upp.
"När får du åka hem?" Frågade jag.
"Idag" sa han och log snett.
"Okej" sa jag och undvek hans ögonkontakt.
Plötsligt hörde man någon knacka.
"Kom in" sa Omar lugnt.
Dörren öppnades försiktigt och sedan kom Felix in. Han tittade på mig och sedan Omar.
"Hej" sa han och gick fram till mig.
"Hej" mumlade jag fram det.
"Vart har du vart" sa han och gick närmare mig.
"Och varför blev du arresterad?" Sa jag och tittade på honom.
Han tittade på mig och sedan upp.
"Kan vi snacka om det privat?" Sa han och såg tårögd ut.
"Nej det kan vi inte! Lyssna Felix hur kunde du slå din bästa vän bara för att du är avundsjuk?! Jag tänkte stanna kvar hos dig men nu vet jag inte" sa jag och tittade rakt in i hand ögon.
"Vadå vill du göra slut" sa han med en darrig röst.

Kommentera om vad ni tyckte om kapitlet!! Och jag ville säga att Linda har slutat skriv. / Gabriella <3

7 kommentarer

Frida

28 Jun 2013 17:54

Det var bra men lite kort bara...

Svar: Okej, andra kapitel kommer bli längre.
The Fooo Novell "Between us"

anna

28 Jun 2013 18:09

skit bra men snälla skriv länge!!! kan inte vänta på nästa<3:D

Svar: Tack! Andra kapitler kommer bli längre jag lovar :)
The Fooo Novell "Between us"

Kicki

28 Jun 2013 20:48

Din novell är superbra jag tycker att du ska bli författare någon dag 😂 haha❤ mn fortsätt lägga upp kapitel så blir jag glad!❤

Svar: Tack! Haha författare blir jag kanske ;) Men självklart jag ska fortsätta lägga upp kapitel för din skull och andras :)
The Fooo Novell "Between us"

Foke

28 Jun 2013 20:48

Meeer men snälla lite längre nästa gång<3

Svar: Det kommer bli längre nästa gång jag lovar. :)
The Fooo Novell "Between us"

Elviraaaah

28 Jun 2013 23:17

Kan du ge några tips på bra the fooo noveller? (: Sjukt bra novell (: När kmr nästa? <3

Svar: Jag vet inte riktigt jag läser inte så många the fooo noveller :P Men tack så mycket, nästa kapitel kommer imorn :)
The Fooo Novell "Between us"

Wilma

28 Jun 2013 23:21

ALLTSÅ DÖDA MIG VAD BRA!
Jag vet att nästa kapitel ska komma ut på söndag men jag kan seriöst inte vänta.... :((((((

Svar: HAHAH nä jag ska inte döda dig :P Men du har tur nästa kapitel kommer it imorn alltså lördag :)
The Fooo Novell "Between us"

novelleromthefooo

29 Jun 2013 14:27

Bra novell! Skriver också en novell om killarna och tänkte fråga om du ville göra ett länkbyte eller något sådant? :)

Svar: Tack!!! Vi kan ta det privat kika mig @thechileena :)
The Fooo Novell "Between us"

Kommentera

Publiceras ej