Senaste kapitlet

"Lyssna Felix hur kunde du slå din bästa vän bara för att du är avundsjuk?! Jag tänkte stanna kvar hos dig men nu vet jag inte sa jag och tittade rakt in i hans ögon."
"Vadå vill du göra slut?" säger han med en darrig röst.
-------------------------------------
Nikis perspektiv :

" Jag vet inte men jag orkar inte med det här du blir avundsjuk om jag vara kramar nån annan kille." säger jag med en suck.

" Men det är för att jag inte vill förlora dig. Jag älskar dig Niki och varje gång jag ser dig med en annan kille är jag rädd att du ska lämna mig." säger Felix med en gråtfärdig röst.
Vi står en stund helt tyst och bara stirrar på varandra.

"Ja men jag vet inte jag tror att vi borde göra slut. Jag är ledsen men jag tror att det är bäst så ." Säger jag till slut.

Felix står bara där helt tyst som om han var död. Jag kan se att det fäller en tår ur hans öga, men han bryr sig inte om tåren han bara vänder sig snabbt och går ut ur sjukhuset. När han kommer ut ur sjukhuset ser jag honom från fönstret springa.

Felixs perspektiv:

Jag fattar inte vad som nyss har hänt. Niki har dumpat mig, när hon sa det så blev jag helt chockad och jag kände hur nånting inom mig dog. Jag går från sjukhuset snabbt och sen när jag är utanför sjukhuset springer jag mot tunnelbanan. Plötsligt ser jag massa fans. Och dom ser att jag har gråtit.

" Felix vad har hänt?" Säger någon.

" VAFAN ÄR DET NIKI?!" Skriker någon annan.

"Fan vi ska döda den dära horan kom!!" Säger dom.

"NEJ vänta!" Säger jag plötsligt

Alla stannar upp och fryser till is.

" Jag och Niki har gjort slut men det betyder inte att jag inte bryr mig om henne och ni måste sluta att hata henne och kalla henne för massa ord bara för att hon har sårat mig! Jag är tacksam att ni bryr er om mig men snälla, sluta." säger jag snabbt och går iväg mot min moppe.

När jag kommer hem sätter jag mig i min säng och börjar att fundera.
Jag måste få tillbaka henne.
Och ända sättet som jag kan göra det är att göra henne avundsjuk så hon kan förstå hur jag känner mig.
Jag ska bara dejta nån så hon ser och så hon blir avundsjuk.
Jag kände hur min mage kurrade. Jag tittade i kylskåpet men hittade ingen mat.
Tänkte att jag lika gärna kunde gå och beställa nåt på nån thai restaurangen.
Jag tar min moppe och åker till nån resturang som heter Ban Thai och tittar på vad jag vill ha.
När jag står vid kassan ser jag hur en tjej står och ler mot mig. Och om jag tänker på det så är hon faktiskt ganska snygg. Plötsligt går hon fram mot mig.

"Hej du jag såg vad som hände idag vid sjukhuset. Duvet det där med alla fans. Och jag tycker verkligen att dom är verkligen töntiga som ska lägga i sig i ditt privat liv." Säger hon allvarligt.

"Mm tack" säger jag och ler.

"Men du ska du äta ensam eller?" Säger jag försiktigt.

" aa vaddårå?" Säger hon och ler.

" Nä men jag ska oxå äta ensam och jag undrar om du kanske skulle vilja ha lite sällskap."

"Ja gärna." Säger hon och fnittrar.


Nikis perspektiv:

När jag har kommit hem så ber mamma att jag ska åka till Thai restaurangen Ban Thai och beställa mat.
Och när jag kommer dit så ser jag Felix med en TJEJ!
Dom ler och fnissar tillsammans.
Jag känner hur jag blir gråtfärdig och får som en stor klump i halsen.
Men jag tänker att jag låtsas som ingenting så jag går in beställer och skyndar mig ut så han inte ska märka att jag börjar gråta.

Felix perspektiv:

Nu sitter jag och Anna som hon den dära tjejen heter. Vi sitter och fnissar lite tyst. Jag kan märka att hon gillar mig.
Helt plötsligt så kommer NIKI in i restaurangen. Jag känner hur stel jag blir och det gör ont att bara se hennes ansikte. Men hon ignorerade bara mig beställde snabbt och nästan sprang ut ur restaurangen.
Wow! Bra Timing (stavning?)
Tänker jag ironiskt.

" Du jag tror jag måste hem nu" säger Anna med en suck.

" Okej vill du få sjuss? Jag har moppe" frågar jag och ler.

"Visst" säger hon glatt.

När vi har kommit fram till där hon bor säger hon:

"Jag hade det väldigt kul idag" och ler

"Jag med" säger jag och flyttar mig lite närmare henne.

Hon gör samma sak och plötsligt så börjar vi att kyssa varandra. Den här gången känner jag ingenting. Inga fjärilar i magen ingenting.
Men jag orkar inte bry mig så vi slutar upp med att hångla. Efter en stund så backar hon för att andas.

"Godnatt Felix." Säger hon och ler. Hon går in till sitt hus.

Vafan har jag gjort? Fast nu har jag en plan på hur jag ska göra Niki avundsjuk.

Nikis perspektiv:

Jag kan inte fatta att Felix redan efter några timmar efter att vi har gjort slut att han börjar dejta!
Jag ska göra precis likadant som han! Jag ska göra honom avundsjuk! Men hur?

Plötsligt piper det till i min mobil
*sms*


Omar: hej! Hur mår du? :) <3

Niki: Hej! Jo jag mår bra :)

Det där med hjärtat fick mig att komma på en plan.
Jag ler för mig själv.
Jag ska dejta Omar för att göra Felix avundsjuk.



Hej! Det Här är mitt första kapitel jag skriver! Hoppas ni gillade det! Kommentera vad ni tycker! <3
// Lisa

10 kommentarer

Wilma

29 Jun 2013 15:34

Jäääätte bra! Så spännande !

Svar: Tack! :)
The Fooo Novell "Between us"

Elin

29 Jun 2013 16:28

Jätte bra, det är så spännande :)

Svar: Tack!!
The Fooo Novell "Between us"

Frida

29 Jun 2013 17:50

Sjukt bra!! när komer nästa?

Svar: Tack!! Nästa kommer på Måndag :)
The Fooo Novell "Between us"

Frida

29 Jun 2013 17:50

Sjukt bra!! när kommer nästa?

Svar: Tack nästa kommer på måndag :)
The Fooo Novell "Between us"

Elviraaaah

29 Jun 2013 21:58

Sjukt bra! Lite drama! När kmr nästa? (:

Svar: Tack!! Den kommer på måndag :) men det är bara lite drama ;)
The Fooo Novell "Between us"

Renée

30 Jun 2013 15:01

Sjukt bra! Ville inte att dom skulle göra slut! Jaja, dom blir säkert ihop igen, kan inte vänta tills nästa kapitel! ❤

Svar: Tack! Vi får se ;) <3
The Fooo Novell "Between us"

Fanny

30 Jun 2013 22:14

Så grymt duktiga är ni :)

Svar: Mycket kärlek till dig! :)
The Fooo Novell "Between us"

Helin

01 Jul 2013 17:08

Haha skit bra Lisa!! Du och gabbi skriver skit bra!!❤❤❤ men hoppas du kommer Västerås igen!!😘

Svar: Tack bästa du!! Hon kanske kommer någon gång i våra liv hit igen :P /Gabriella ❤❤❤
The Fooo Novell "Between us"

Evelyn

01 Jul 2013 18:45

Ni är så sjukt duktiga tjejer! <3 När kommer nästa kapitel ut? :)

Svar: Tack det värmer!! / Gabriella
The Fooo Novell "Between us"

Linn

01 Jul 2013 21:29

Åhhhhh vad bra! När kommer nästa?

Kommentera

Publiceras ej