Novell med Oscar Enestad This is not a happy ending story. KĂ€nsliga lĂ€sare warning --------------------------------------------------------- Mitt namn Ă€r Elin och jag har fĂ„tt en diagnos av cancer. Än sĂ„ lĂ€nge sĂ„ har jag kvar mitt mörk röda hĂ„r men nĂ€r som helst faller den av. Jag fick denna diagnos för 1 Ă„r sedan. Jag ska precis hem frĂ„n sjukhuset , vi har tagit massa prover och jag fĂ„r Ă„ka hem idag. NĂ€r jag kommer ut till vĂ€ntrummet ser jag en kille sitta med en tidning. Han sĂ„g sĂ„ Ängellik, som om det var en dröm. Han kollar upp och kollar pĂ„ mig. PĂ„ nĂ„t sĂ€tt sĂ„g hans ögonpupiller större ut som om han sĂ„g ett spöke. Och dĂ„ kom jag pĂ„ det, jag. Jag mĂ„ste se hemsk ut, jag hade inget smink ingenting. Jag kollar generat bort. NĂ€r jag kollar tillbaka pĂ„ honom sĂ„ ser jag att han gĂ„r mot mig. Jag frös till. Vad ska jag göra?! NĂ€r jag vaknar till stĂ„r han framför mig. " E-eh tja, jag heter Oscar..." SĂ€ger han och lĂ„ter nĂ€stan nervös. " H-hej" stammar jag fram och skakar hand med honom. " Du jag skulle gĂ€rna vilja att vi trĂ€ffas sĂ„ uhm kan jag fĂ„ ditt nr?" FrĂ„gar han generat. Jag nickar och tar hans mobil och skriver in mitt nr. plötsligt hör jag en tuta och ser mammas bil. " Du jag mĂ„ste gĂ„ nu men smsa mig!" SĂ€ger jag och ler och börjar att springa mot bilen. Han vinkar. NĂ€r jag kommer hem sĂ„ börjar jag att tĂ€nka. TĂ€nk om jag skrev fel nr? TĂ€nk om han inte vill smsa mig? TĂ€nk om han bara drev? TĂ€nk om.. Plötsligt piper det till i min mobil och jag hoppar till. " Hej Oscar hĂ€r!" Jag pustar ut han vill smsa med mig. " Hej hej :D" skriver jag tillbaka. Efter redan 5 sekunder fĂ„r jag ett svar tillbaka. " SĂ„Ă„ nĂ€r skulle du vilja trĂ€ffas?" Jag tĂ€nker lĂ€nge. Efter en stund skickar jag. " Jag vet inte imorrn kanske? Haha" Efter ungefĂ€r 2 min och jag börjar att undra om han Ă„ngra sig sĂ„ piper det till i mobilen igen. " Toppen! Ska vi trĂ€ffas pĂ„ Espresso House? :) <3" Jag ler. Även om det bara Ă€r en smiley sĂ„ pirrar det i min mage nĂ€r jag ser den dĂ€r hjĂ€rt smileysen. Jag gĂ„r snabbt och lĂ€gger mig och somnar nĂ€stan direkt. NĂ€r jag vaknar sĂ€tter jag pĂ„ mig mina favvo vita jeans och ett lila linne och en svart beanie ( mössa) Jag tar en macka i handen och gĂ„r upp för att sminka mig. Jag tar pĂ„ mig svart eyeliner och gör " vingar" sedan mascara. Efter massafabrik tar jag lite eyeliner under ögat. NĂ€r jag Ă€r fĂ€rdig sĂ„ borstar jag snabbt hĂ„ret och borstar tĂ€nderna. Jag smsar mamma att jag ska trĂ€ffa kompis och gĂ„r mot bussen. NĂ€r jag sitter pĂ„ bussen sĂ„ smsar jag Oscar att jag Ă€r pĂ„vĂ€g. NĂ€r jag Ă€r framme vid Espresso House sĂ„ Ă€r han redan dĂ€r. Jag ler och gĂ„r fram och kramar honom. " Ska vi gĂ„ in?" FrĂ„gar jag. Han nickar. BĂ„da bestĂ€ller en varm chocklad med grĂ€dde och jag tar en Chocklad muffins. " SĂ„ fĂ„r jag frĂ„ga vad du gjorde pĂ„ sjukhuset dĂ„?" Ler Oscar. Jag börjar att berĂ€tta att jag har Cancer. Han bara stĂ„r dĂ€r och gapar. NĂ€r jag Ă€ntligen har berĂ€ttat fĂ€rdigt sĂ„ suckar jag till. " Wow, jag har bara stukat foten.." SĂ€ger han. Jag skrattar. Även om vi kanske bara har kĂ€nt varandra i bara 1 h sĂ„ kĂ€nns det som om vi har kĂ€nt varandra i flera Ă„r. * 2 veckor efter* vi Ă€r pĂ„vĂ€g hem. NĂ€r vi Ă€ntligen Ă€r framme hos mig sĂ„ stĂ„r vi vid min dörr. Det Ă€r en pinsam tystnad. " Ehh jag mĂ„ste nog gĂ„ in nu." SĂ€ger jag snabbt. Plötsligt kĂ€nner jag hans mjuka lĂ€ppar mot mina lĂ€ppar. Det kĂ€ndes som jĂ€tte lĂ€nge men det kanske bara var 5 sekunder efter att han backar. Han sĂ€tter sin panna mot min panna. " Jag tror jag Ă€r kĂ€r i dig" viskar han. Jag ler och gĂ„r in. Oscars perspetktiv: Jag gjorde det! Jag sa Ă€ntligen hur jag kĂ€nde. Elins perspektiv: Den natten hostade jag i flera timmar. Efter en stund började jag hosta upp blod. Allt blev suddigt, det Ă€nda jag hörde var min mamma grĂ„ta och massa sirener. Oscars perspektiv: Jag vaknar av att det Ă€r soligt ute. Jag strĂ€cker pĂ„ mig och gĂ„r upp ur sĂ€ngen. Jag klĂ€r snabbt pĂ„ mig enkla klĂ€der och gĂ„r ner för att Ă€ta frukost. Jag skickar ett sms till Elin och frĂ„gar om vi ska göra nĂ„t idag. NĂ€r jag har Ă€tit upp diskat och borstat tĂ€nderna sĂ„ kollar jag mobilen igen ef sms. Ingenting. TĂ€nk om hon slutade att gillar mig ef kyssen igĂ„r och att jag sa att jag va kĂ€r i henne. Jag mĂ„ste fĂ„ reda pĂ„ det! Jag tar min jeansjacka och Ă„ker hem till Elin. NĂ€r dörren öppnas sĂ„ stĂ„r Elins mamma , hennes ögon ser vĂ€ldigt röda ut men det skulle vara oförskĂ€mt att frĂ„ga. " Hej ursĂ€kta Ă€r Elin hemma?" FrĂ„gar jag artigt. Plötslig brister hon ut i grĂ„t. Jag hoppar till. Plötsligt kommer jag pĂ„ det. Nej det kan hon inte vara. Hon kan vĂ€l inte vara död? " Ee-h hon Ă€r vĂ€l i-inte död?? " Stammat jag fram. Hon svarar inte. Jag sjunker ner pĂ„ golvet. Hon Ă€r det, hon Ă€r död. Nu Ă€r det jag som börjar att grĂ„ta. " Jag Ă€lskade henne." GrĂ€t jag. ------------------------------------------------------- Hej allihopa hĂ€r kommer en liten novell, den Ă€r lite annorlunda till vad vi brukar skriva och jag vet inte om den blev sĂ„ bra men hoppas ni gillar den Ă„tminstone puss puss Ă€lskar er ❀❀ // Lisa

13 kommentarer

Bella

16 Sep 2013 20:32

Gud du Àger du fick mig börja grÄta.
Den var sÄ bra. Men nÀsta novell hoppas jag inte Àr lika sorglig. Men mer mer!
Kram Àlskar er

Svar: Haha ja nÀr jag har tid sÄ ska jag försöka skriva noveller! :* Àr skit glad över att ni gillar den sÄ mkt!! :**
The Fooo Novell

Amanda

16 Sep 2013 22:18

Omg! Jag började grÄta nÀr jag lÀste den! Den va jÀtte bra!:)

Svar: Haha puss kul att du gilla den! :*
The Fooo Novell

Elin

17 Sep 2013 14:41

Omg! Den var sÄ grym och sÄ va det ju mitt namn :D

Svar: Haha ja dĂ„ blir den ju grymmare!! ;) ❀
The Fooo Novell

Elin

17 Sep 2013 15:41

OMG! dog hon nu och nu finns hon inte lÀngre va jag har grÀt nÀr jag lÀste klart ni Àr jÀtte bra mer jag vill lÀsa mer plizzzzzzzzz

Svar: Haha aaw göllis jag ska försöka göra noveller puss ❀❀
The Fooo Novell

Wilma

18 Sep 2013 13:37

SÅ BRA!!!! Fick seriöst tĂ„rar i ögonen. (Och jag grĂ„ter typ aldrig) SnĂ€lla skriv mer nĂ€r du fĂ„r tid :) <3

Svar: :** ska försöka
The Fooo Novell

Evelina Foooer

18 Sep 2013 18:44

Gud va bra mini novell!!!! Jag började grÄta! SnÀlla fortsÀtt med sÄna!<33333

Svar: :** haha ska försöka Puss
The Fooo Novell

Alexandra

18 Sep 2013 22:25

Det var sĂ„ vackert! ;^; *trying not to cry here* Den va JÄTTE fin!!! :3♄

Svar: Haha gölle ❀❀❀ kĂ€rlek till dig
The Fooo Novell

Sabina

18 Sep 2013 22:45

JĂ€tte brađŸ˜˜â€đŸ‘

Svar: ❀
The Fooo Novell

Viktoria

23 Sep 2013 09:33

JĂ€ttebra, snĂ€lla lĂ€gg upp mer đŸ˜„â€

Sandra

27 Sep 2013 19:07

Kommer nÀsta del? Elr vad det slutet?

Svar: aa det var slutet hehe
The Fooo Novell

❀

05 Nov 2013 23:24

Jag sitter för fan och grĂ„ter!😭

Amanda R

07 Nov 2013 19:48

OMG lÀste den och började serri grÄta fett bra

Felix is best♡

03 Jul 2014 16:25

Åh seriöst! Börjar grĂ„ta :')

Kommentera

Publiceras ej